Online Workshop Telefonisch Huisbezoek

Voor vrijwilligers die een telefoongesprek willen voeren waar de ander echt iets aan heeft

Er zijn heel veel vrijwilligers die normaal gesproken bij iemand thuis komen of fysiek contact hebben met degenen voor wie ze activiteiten organiseren. Nu dat fysieke contact niet mogelijk is vanwege de coronamaatregelen zien we dat veel vrijwilligers over (willen) stappen op telefonisch contact. Fijn, want kwetsbare mensen hebben juist nu veel behoefte aan contact.
 
Maar iemand telefonisch ondersteunen is makkelijker gezegd dan gedaan. Want aan de telefoon praten en luisteren klinkt misschien niet zo ingewikkeld, maar bij iemand ‘op bezoek’ gaan via de telefoon is toch echt wat anders. Dat vraagt om een aantal handvaten en vaardigheden. 
 
In deze online workshop geeft Petra van der Horst vrijwilligers concrete handvaten en tools om een telefoongesprek te voeren waar de ander echt iets aan heeft. 
De volgende zaken aan de orde:
  1. Hoe brengt u een gesprek op gang?
  2. Hoe krijgt u echt contact met de ander? 
  3. Hoe gaat u om met de zorgen van de ander?
  4. Hoe gaat u om met de angsten van een ander?
  5. Wat kunt u doen als een gesprek stil valt?
  6. Hoe rondt u een gesprek goed af?
  7. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten om van uw telefoontje een echt bezoek te maken?   

Deze workshop wordt online aangeboden via Zoom. Een paar dagen van te voren wordt er een link toegestuurd.

Inschrijfformulier

Het e-mailadres wat bij deze registratie hoort.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.